EN

10. Dani elektroničkih medija: medijska strategija pred izazovima novih medija


Sv. Martin na Muri, 21. studeni, 2016. – 10. Dani elektroničkih medija, 23. Dani radija i 10. Dani interneta otvoreni su panelom o Medijskoj strategiji Republike Hrvatske. Ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek najavila je da će Zakon o elektroničkim medijima biti izglasan do kraja iduće godine, pri čemu se složila sa sudionicima panela koji su upozorili da je trenutačni zakonski okvir potpuno zastario i neadekvatan jer nije reguliran rad novih internetskih medija. 

Slika medijskog tržišta zacrtana je u Zakonu o elektroničkim medijima koji je zadnji put usklađivan 2008./2009. godine. Slika medijskog tržišta je u tim okvirima i ona nije dovoljna za razvoj, ali ni za regulaciju medijskog tržišta. Početkom 2018. godine Ministarstvo kulture će imenovati radnu skupinu koja će započeti rad na izmjenama Zakona o elektroničkim medijima. Pri tome je posebno važno regulirati područja koja do sada nisu bila regulirana, ali i pitanja koncentracije medija, autorskih prava, zaštite maloljetnika, liberalnije dodjele koncesija, te brojne druge teme.“, najavila je ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek. 

Agencija za elektroničke medije uključit će se relevantnim podacima i istraživanjima, ali i dostupnim iskustvima drugih europskih zemalja prilikom izrade Zakona o elektroničkim medijima. 

Nakon današnje rasprave logično je zaključiti da imamo vrlo staromodan Zakon o elektroničkim medijima. Agencija za elektroničke medije, koja provodi taj zakon, može biti izrazio zadovoljna što će doći do značajnih promjena i redefiniranja zakonskog okvira. Pri tome ćemo Vladi pomoći da donese održive mjere koje će omogućiti održivi razvoj medija, posebno lokalnih medija koji su izuzetno važni za lokalnu zajednicu“, izjavio je Damir Hajduk, ravnatelj Agencije za elektroničke medije. 

Predsjednik Nacionalne udruge televizija, Denis Mikolić, pozdravio je najavu ministrice da će Zakon o elektroničkim medijima biti donesen krajem iduće godine. 

Drago nam je da će dio primjedbi na kojima godinama inzistiramo biti uvršten u novu medijsku strategiju. Jedna od njih je da političke stranke i pojedinci smiju u promociji sudjelovati i izvan izborne kampanje, a druga je da državni i lokalni subjekti moraju 15 posto svog proračuna za promociju uložiti u lokalne medije. Ovo nije naša izmišljotina, nego praksa koju provode europske zemlje“, izjavio je Denis Mikolić, predsjednik NUT-a. 

Predsjednik Hrvatske udruge radijskih nakladnika, Željko Švenda, upozorio je na problem opstanka lokalnih radija ukoliko buduće zakonske odredbe ne budu vodile računa o njihovim financijskim mogućnostima. 

Glavni ravnatelj HRT-a je zatražio da se posebna pozornost pri izradi novog zakona posveti fenomenu novih internetskih medija nad kojima trenutno gotovo i ne postoji mogućnost nadzora. 

Izjave sudionika panela Medijska strategija pogledajte na sljedećem linku: https://youtu.be/L5E2TO13Ygk 

© 2017 Agencija za elektroničke medije, Jagićeva 31, 10 000 ZAGREB, HRVATSKA
kontaktirajte nas