
 
 

Zagreb, 19. siječnja 2012. 

 

 

 

        M E D I J I M A 

 

 

 

Vijeće za elektroničke medije u okviru redovnog nadzora nad radom nakladnika, sukladno 

odredbama Zakona o elektroničkim medijima („Narodne novine“, broj 153/09 i 84/11 – u daljnjem 

tekstu ZEM), donijelo je sljedeće odluke: 

 

a) na temelju članka 69. stavka 1. točke 6. i članka 82. stavka 1. točke 5. ZEM-a nakladniku Nova 

TV d.d. izdaje se prekršajni nalog zbog kršenja članka 17. stavka 4. citiranog Zakona jer je 

emitirala program Provjereno pod sponzorstvom, a isti je dio informativnog programa 

 

b) na temelju članka 69. stavka 1. točke 6. i članka 83. stavka 1. točke 2. ZEM-a nakladniku Nova 

TV d.d. izdaje se prekršajni nalog zbog kršenja članka 17. stavka 1. ZEM-a jer je u okviru 

programa Red Carpet, emitiranog dana 27. studenoga 2011., pod sponzorstvom Freixenet-a 

posebno upućivao na robu i usluge sponzora 

 

c) na temelju članka 69. stavka 1. točke 6. i članka 83. stavka 1. točke 12. ZEM-a nakladniku RTL 

Hrvatska d.o.o. izdaje se prekršajni nalog zbog kršenja članka 26. stavaka 1., 2. i 3. ZEM-a jer 

je u okviru programa Exkluziv dana 28. studenoga 2011. Od 18.11 do 18.14 sati s reprizom 

29. studenoga 2011. Od 10.32 do 10.25 sati emitiran prilog o „divljem partyju“, u kojemu se 

pojavljuju prizori striptizeta, te prilog o „bečkoj školi seksa“, dana 1. prosinca 2011. od 18.09 

do 18.12 sati, s reprizom 2. prosinca 2011. godine 8.52 do 8.55. 

 

d) od nakladnika Hrvatska radiotelevizija – Hrvatska televizija zatraženo je očitovanje, a kako bi 

se mogao dovršiti postupak, zbog: 

- utvrđenog odstupanja od članka 25. ZEM-a pri emitiranju priloga o smrti gđe Mirjane Pukanić 

u okviru programa Dnevnik i In medias res, dana 8. i 9. siječnja 2011. 

- utvrđenog odstupanja od članka 25. ZEM-a pri emitiranju priloga o oduzimanju ovlasti don I. 

Grubišiću u okviru programa Hrvatska uživo, dana 4. siječnja 2012. godine, a gdje je gost bio 

gosp. D. Pilsel. 

- utvrđenog odstupanja od članka 16. stavka /2. ZEM-a pri prijenosu hokejaške utakmice 

Medveščak-Jesenice, dana 8. siječnja 2012., tijekom kojeg je voditelj na odjevnom predmetu 

imao vidljivo istaknut naziv ugostiteljskog objekta, što predstavlja prikriveno oglašavanje. 

 

e) od nakladnika Zagrebački radio Plavi 9 d.o.o. zatraženo je očitovanje, a kako bi se mogao 

dovršiti postupak, zbog utvrđenog odstupanja od članka 26. stavaka 1., 2. i 3. ZEM-a jer je u 

okviru jutarnjeg programa emitiranog 28. studenoga 2011. između 7 i 8.30 objavio 

neprimjeren  sadržaj u kojemu je bilo riječi o sajmu Eros4You. Pritom se razgovaralo s porno 

glumicom Alexom Wild, koja  je eksplicitno govorila o snimanju porno filmova. Iz komentara 

voditelja bilo je vidljivo  da su bili svjesni da je riječ o sadržaju koji nije primjeren za djecu i 

maloljetnike. 



 

f) nakladnik RTL Hrvatska d.o.o. izviješten je o obvezi primjene članka 4. ZEM-a pri emitiranju 

programa, prema kojoj su pružatelji medijskih usluga dužni objavljivati program na 

hrvatskom jeziku ili u prijevodu na hrvatski jezik. 

 

 

 

 S poštovanjem, 

 

 

 

       VIJEĆE ZA ELEKTRONIČKE MEDIJE 


